De Lente in je BOL
De lente in je bol

Heerlijk! De lente zit in de lucht. Je voelt het, je ruikt het en je proeft het. Het maakt je blij en een stuk actiever.

Ook je gasten zijn een stuk actiever, alerter en toegankelijker. Het is alsof ze uit de winterslaap zijn ontwaakt. Daarom is dit dé tijd om te lonken met mooie lenteverhalen, voorjaarsgerechten en verfrissende dranken. En vanzelfsprekend ga je vol inzetten op je marketing. Je horecabedrijf aanprijzen omdat de gast er helemaal klaar voor is. Laat het voorjaar maar komen!

Maar met deze heldere zonnestralen gericht op je zaak, zie je ook sneller de onvolkomenheden, de gebreken en viezigheden. En als je lente acties promoot moeten de gasten dat lentegevoel ook ervaren als ze in jouw zaak komen.


Kijk daarom eens kritisch hoe je bedrijf er in de ogen van de gast uitziet. Wat kun je anders doen om op te vallen en je gasten te verleiden? Pas bijvoorbeeld je interieur wat aan. Haal de lente in huis met verse bloemen en planten of maak je entree extra uitnodigend.

 

Klaar voor het voorjaar

Een voorjaarsschoonmaak klinkt misschien ouderwets maar toch…die winter moet nu de deur uit. En kijk ook eens naar het onderhoud van je horecabedrijf en repareer wat niet goed werkt, wiebelt of beschadigd is. Loop alles na waar je gast mee in aanraking komt. Wat ziet en doet je gast tijdens zijn verblijf? Waar kan hij zich aan storen? Een deur die piept of klemt is misschien niet zo relevant voor jouw dagelijkse operatie, maar kan je gast irriteren. En een geïrriteerde gast spendeert gewoon minder.

Hoe is de presentatie van gerechten en dranken? Kan het misschien wat spannender? Kleine aanpassingen hebben vaak een groot effect. En train je personeel voor het terrasseizoen. Werk aan de efficiency, werktempo en gastvrijheid. En zorg nu voor goede handvaten voor upselling.

Dit is het seizoen waar iedereen dolblij is met die eerste zonnestralen en warmte. Er is geen betere tijd dan nu om je deuren wijd open te zetten voor je gasten. Maar zorg wel dat je er klaar voor bent.


DEEL dit artikel met jouw netwerk: 

FacebookTwitterLinkedIn