Goede marketing is van levensbelang. Ook in de horeca

 

Lege bedden, lege stoelen en een lege kassa. Te weinig omzet is een nachtmerrie voor elk bedrijf. Personeel dat doelloos rond hangt en kosten die de pan uit rijzen.

Het runnen van een horecabedrijf zoals een hotel, restaurant of evenementenlocatie is een vak apart. Je moet van vele markten thuis zijn en op het juiste moment kunnen schakelen. Horecaondernemers, leiders en managers zijn vaak vol van hun werk en steengoed in hun vakgebied. Maar ze hebben niet de tijd en knowhow om te reageren op de constant veranderende, vaak pittige marketinguitdagingen. Vaak is het schieten met losse flodders.  Actie’s zijn al snel ad hoc en ondoordacht, en contracten worden bijna blind getekend.

Dit is geen garantie voor succes. Zeer waarschijnlijk:

•  Haal je te weinig omzet uit je marketingactiviteiten
•  Is je marketing ad hoc en zijn je acties paniekvoetbal
•  Weet je niet welke kanalen je wanneer en hoe moet inzetten
•  Heb je geen idee meer wat je nog kan doen om gasten naar je bedrijf te trekken
•  Steek je veel tijd, energie en geld in je marketing zonder resultaat
•  Is je concurrentie zo moordend dat je niet meer weet hoe je het hoofd boven water moet houden

Logisch dat je kopzorgen hebt. En ik verzeker je, jij bent niet de enige. Menig horecaondernemer of manager heeft er een slechte nachtrust van. Maar piekeren is nutteloos en verspilde energie. Stop die energie liever in dingen die wel werken en neem je lot in eigen hand.

Marketing is niet schieten met hagel, maar het maken van bewuste keuzes

Ook succesvolle horecabedrijven kunnen meer profiteren door hun marketing nog professioneler aan te pakken. Daarom moet je eerst weten hoe je marketing ervoor staat. Hoe goed of slecht is je marketing eigenlijk? Wat is je uitgangspositie of misschien wel je aanvalspositie?
Speciaal voor jou heb ik de Marketingaudit ontwikkeld. Binnen een week weet je hoe je er echt voor staat.

Stel, je krijgt in 3 of 5 maanden je marketing stevig op de rails? En je leert de geheimen van steengoede hotel of restaurant marketing?
Meester jouw Marketing en zet je horecabedrijf sterk op de kaart. Niemand die je meer iets wijs maakt.
Doe het samen met je team. Het is jouw marketing crew.  So get them on board.

Het is tijd om je passie om te zetten in winst. Je business is uiteindelijk geen hobby!


GRATIS E-BOEK:

Wat als REVIEWS jou het leven zuur maken?

 

Eboek Review VanGevelt


Veilig
Ik respecteer je privacy