VIP dag: leer te denken als een generaal
Gaat het hier over oorlog?
Nee, hier gaat het erom wat je ervan kunt leren. Hoe je in uitzonderlijke situaties, zeer moeilijke beslissingen kunt nemen en je voordeel hiermee kan doen.
Een generaal is een Strategisch denker en doener.
Hoe bedoel je? Wat is dat? Wat moet ik ermee? En kan ik het leren?
Er wordt vaak erg ingewikkeld gedaan over een strategie. Maar eigenlijk is een strategie enkel een plan wat een grote kans van slagen heeft.
Waarom moet mijn plan strategisch zijn?
Als het goed is heb je jezelf doelen gesteld. Nog beter: je hebt een plan gemaakt hoe je dat doel gaat bereiken. Een strategisch plan dient een altijd een hoger doel, vaak een lange of middellange termijn doel. Het gaat hier om vooruitzien. Je neemt alle beslissingen tussen nu en je einddoel, in het belang van je einddoel.
Strategisch denken heb je nodig in alle disciplines van je werk. Of het nu gaat over het leiden van je mensen, het afsluiten van contracten, het positioneren van je bedrijf, competitie uitschakelen of over verantwoording afleggen bij de bank of je aandeelhouders. Een strategische denkwijze helpt je om de focus niet te verliezen en mensen te overtuigen van jouw weg en doel.
Bij strategisch denken is het vinden van de juiste balans en het ontrafelen en overzichtelijk maken van de complexiteit van het onderwerp het belangrijkste. Dat begint al bij het brengen van een boodschap. Je moet de boodschap met de juiste toon, de juiste formulering, de juiste argumenten, met de juiste timing, bij de juiste persoon onder de aandacht brengen. Als strategisch leider ben je net een koorddanser die met balans, concentratie, focus, discipline en toewijding de overkant bereikt.
Als leider of ondernemer ligt succes in jouw handen. Jij bent in grote mate de bepalende factor voor succes of mislukking. Strategisch en doordacht denken en handelen is dan ook van cruciaal belang. Het is doorslaggevend. Maar om strategisch te kunnen denken en te leiden moet je jezelf goed kennen. Je bent nu eenmaal de motor en drijvende kracht van je bedrijf.
Aan de slag! Eerst gaan we samen spitten:
- Wie ben jij als leider en hoe functioneer je op dit moment als strateeg?
- Ken je jezelf en weet jij jezelf goed te leiden in het leven?
- Wat is je managementstijl? Hoe worden in jouw bedrijf beslissingen genomen en hoe zijn de verhoudingen?
- Past hetgeen jij als leider uitstraalt en waar jij voor staat bij de bedrijfscultuur en het concept?
- Wat is jouw charisma factor?
- Weet iedereen in het bedrijf waar de organisatie voor staat en wat het hoogste doel is?
Daarna gaan we bouwen:
Je leert strategische doelen te stellen en plannen te maken
Je ondervindt wat jouw positie als leider zo bepalend maakt en gaat constructief je eigen uniekheid inzetten
Je gaat anders met moeilijke situaties om en leert te manoeuvreren
Je kunt heldere overwegingen maken, zonder dat voorkeuren en vooroordelen meespelen
Je zal strategischer handelen en je beslissingen anders doordenken, waardoor je meer impact hebt en meer kan bereiken
Je geloof in je eigen kunnen wordt versterkt en je kunt je eigen charisma beter inzetten
Een dag intensief 1 op 1 werken met Monique
Je krijgt 1 dag van 9.30-17.30 uur individuele coaching en feedback.
Tijdens een persoonlijke VIP-dag krijg je mijn persoonlijke, onverdeelde aandacht om van jou een ware strateeg te maken.
Wij hebben altijd eerst telefonisch contact om de beschikbare data en het tarief door te nemen. Voordat ik een VIP-dag met je inplan, stel ik je eerst een aantal vragen en vul je een kleine test in om te zien waar je nu staat met je strategisch denken.
Dit is de meest exclusieve manier om met mij samen te werken. Er zijn een beperkt aantal data beschikbaar voor VIP-dagen.
Heb jij specifiek probleem? Met je concept, marketing of bedrijfsvoering? Loop je hier constant tegenaan en komt je er niet uit? De oplossing is binnen handbereik en de investering is slechts 60 minuten van je tijd.
SparrenIs er niemand om je vragen, dilemma’s of complexe kwestie’s mee te bespreken? Kom je als ondernemer of leidinggevende ergens niet helemaal uit? Dan is een ervaren sparring partner van onschatbare waarde.
Marketing AuditMarketing….weinig horecabedrijven zijn er echt goed in. Hoe staat de marketing van jouw hotel of restaurant ervoor? Kan de gast je goed vinden? En ben je wel aantrekkelijk? Haal je nieuwe gasten binnen? Je komt erachter met deze marketing audit.
Neem contact met mij op:
06 – 4257 9396
monique@vangevelt.nl