Meester jouw marketing en creëer je eigen Ultieme Marketing Machine
Marketing…. de magische term voor meer omzet, meer gasten, meer bekendheid. Elk bedrijf doet aan marketing maar weinigen zijn hier echt goed in. Misschien herken je hier iets van:
Je vraagt jezelf weleens af hoe ze dat doen, die andere horecazaken met zo’n effectief en succesvol marketing apparaat
Je loopt achter de feiten aan. Je bent vaak te laat met het grijpen van je commerciële kansen
Je acties en promoties hebben weinig tot geen effect en resultaat
Je denkt dat marketing klauwen vol geld kost
De omzetten die je behaald met je marketinginspanningen zijn bedroevend
Je zit in de wurggreep van externe marketingkanalen
Het is niet zo gek. Marketing is de laatste jaren steeds complexer geworden. Het is niet zo gemakkelijk om alle veranderingen bij te houden. Laat staan om erop in te spelen.
Dankzij de juiste begeleiding en feedback in je marketing wordt jouw horecabedrijf een magneet
Iedereen weet dat je het meeste leert in de praktijk. Lekker met je voeten in de klei en gewoon doen. Maar wel met een ervaringsdeskundige naast je waarvan je kan leren en alles aan kan vragen. Daarom pakken wij samen je marketing aan. Want niemand is een geboren marketeer.
In 3 of 5 maanden tijd zorg ik dat jij je marketing meestert. We maken een marketing strategie die past bij jouw organisatie en geven we vorm aan je on- en offline marketing. Zodat je in de toekomst de marketing kansen en mogelijkheden op tijd signaleert en erop inspeelt.
Ik neem 2 tot 3 mensen uit je bedrijf bij de hand en begeleid en train ze ‘on the job’. Met dit marketing kernteam gaan we door het gehele marketing traject.
Deze manier van werken borgt dat je ook na mijn vertrek het maximale uit je marketing blijft halen. Dat je als bedrijf zelfstandig je eigen marketing bestiert met de know how en zelfverzekerdheid van een marketingprofessional.
Het Marketing kernteam moet de ervaring en het gevoel krijgen van wat wel en niet werkt op marketinggebied. Dat is niet iets wat ik kan dicteren. Om deze knowhow in je horecabedrijf te krijgen is intensieve begeleiding en training de beste manier.
De Aanpak:
- Alles start met een Marketingaudit. Je krijgt een helder inzicht in waar je daadwerkelijk staat en welke impact je marketing heeft op je business. Waar laat je steken vallen? Waar kun je nog scoren?
- Daarna volgt een interne audit waarbij ik kijk naar werkstromen, werkwijzen, verantwoordelijkheden, marketingdata en alle omzetgegevens
- Door deze analyse weten we waar we staan en is het uitgangspunt helder. Dan is het zaak de stip op de horizon te bepalen en de belangrijkste, meest renderende aandachtsvelden eruit te lichten
- Nu volgt de voorbereiding en uitvoering die een groot deel van de tijd in beslag zal nemen
- Compleet raamwerk en planning voor het komende jaar ligt klaar. We maken een voorlopige analyse van de resultaten en sturen eventueel bij
Het ‘Meester jouw Marketing’ programma houdt in:
Voor restaurants, franchisegevers, event- en congreslocaties:
- Marketing audit
- Interne audit
- Bepalen doelstellingen en budget
- Je website, de basis van al je marketing op orde
- Visuele branding: consistentie van je huisstijl en branding
- Social media plan voor de 3 meest relevante kanalen en uitvoering hiervan
- CRM data en e-mail marketing opzetten/professionaliseren
- Gast ‘management’. Hoe betrek je de gast bij je bedrijf via social media. Zorg voor fans en ambassadeurs.
- Reviews management
- Offline advertentie en promotie beleid
- Reservering- en aannamebeleid van de reserveringen
- Bepalen van de juiste mix aan promotionele activiteiten (online en offline)
- Promotie planning opzetten voor een heel jaar en coördinatie van de uitvoering
- PR en media
De prijs is 1995 euro per maand. Dit traject duurt 2 tot 3 maanden (afhankelijk van de complexiteit.
Voor hotels:
Bij hotels is marketing complexer omdat ze te maken hebben met diverse contracten en overeenkomsten. Daarnaast vertegenwoordigd de kameromzet het overgrote deel van de omzet, waardoor het yield- en revenuebeleid doorslaggevend is voor het succes van het bedrijf. Daardoor wijkt het programma en de prijs voor hotels af:
- De hierboven genoemde punten voor restaurant, franchisegevers en event- en congreslocaties, PLUS:
- Doorlichten van alle bestaande contracten en overeenkomsten. Zoals contracten met OTA’s, metasearch engines, wholesalers, zakelijke markt, mice markt, BTA’s, GDS en leisure markt. Voorstel voor eventuele aanpassingen bij nieuwe contracten. Indien nodig planning maken voor contractbesprekingen en strategie bepalen
- Marktsegmentatie doorlichten; eventueel aanpassen en verschuiving aanbrengen in de marktsegmenten
- Doorlichten en eventueel aanpassen van je prijs- en inventory beleid
- Doorlichten en eventueel aanpassen van je revenu management op gebied van effectiviteit, strategie en omzetmaximalisatie
- Workflows en gastgerichtheid doorlichten bij reserveringsafdeling en verbeteringen aandragen
- Jaarplanning salesactiviteiten waaronder beurzen, netwerken, salesblitzen etc
De prijs is 2995 euro, per maand. Dit traject duurt 4 tot 5 maanden, afhankelijk van de complexiteit
Blijf niet achter de feiten aan lopen maar meester je eigen marketing en creëer je eigen ULTIEME marketing machine!
Alle prijzen zijn exclusief de kosten die gemaakt moeten worden voor promotiemateriaal, software, tools, abonnementen, downloads ed. die nodig zijn om het maximale resultaat te behalen. Reiskosten bedragen € 0,60 per km vanaf 20 km buiten Beverwijk. Vanaf 120 km bedragen de kosten € 0,35 per km.
Voorwaarden om aan het programma deel te nemen:
- Je bent in bezit van een logo en huisstijl
- Je hebt een gecertificeerd en professioneel kassasysteem of PMS met rapportage mogelijkheden. Bij voorkeur met koppeling aan je administratie.
- Je moet minimaal 2 mensen (en jezelf) kunnen vrij maken (uitroosteren) voor een aantal uren per maand, ter ondersteuning, begeleiding en voor de implementatie van het programma. Om direct ‘on the job’ getraind te worden.
Dit programma is geschikt voor:
- Restaurants vanaf 60 couverts of 20 medewerkers
- Franchisegevers met minimaal 2 franchise filialen
- Event- en congreslocaties met minimaal 10 medewerkers
- Hotels vanaf 50 kamers of 25 medewerkers; individuele hotels en kleine- tot middelgrote hotelgroepen
Het Resultaat:
Meer stabiliteit in je omzet
Continuïteit in je marketing en complete verkoopapparaat
Jij en je medewerkers worden ‘on the job’ getraind en begeleid. Hierdoor weten ze waar ze mee bezig zijn en weten ze welke impact hun acties hebben
Je hebt structuur en overzicht waardoor je snel en adequaat kunt ingrijpen. Je loopt geen marketingkansen meer mis
Je leert de pieken en dalen te voorspellen en gaat daar dus ook het maximale rendement uithalen
Je zet exact de juiste marketingkanalen en media in
Je weet exact hoe je met je doelgroepen moet communiceren en ze aan je te binden
Je hebt de juiste kennis en handvaten om van je bedrijf een lucratieve ‘ideeën machine’ te maken en die ideeën om te zetten in geld
Je werkt niet meer adhoc aan je marketing, maar hebt structuur en een planning
Zet je passie om in omzet met jouw ULTIEME marketing strategie
Wat kun je van mij verwachten?
- Een kritische, maar open blik
- Out of the box mentaliteit
- Eerlijke, oprechte communicatie
- Overwogen beslissingen
- Begrip voor de huidige situatie maar ook het gevoel van urgentie
- Ik weeg alle belangen mee
- Commitment en coaching
Heb jij specifiek probleem? Met je concept, marketing of bedrijfsvoering? Loop je hier constant tegenaan en komt je er niet uit? De oplossing is binnen handbereik en de investering is slechts 60 minuten van je tijd.
SparrenIs er niemand om je vragen, dilemma’s of complexe kwestie’s mee te bespreken? Kom je als ondernemer of leidinggevende ergens niet helemaal uit? Dan is een ervaren sparring partner van onschatbare waarde.
Marketing AuditMarketing….weinig horecabedrijven zijn er echt goed in. Hoe staat de marketing van jouw hotel of restaurant ervoor? Kan de gast je goed vinden? En ben je wel aantrekkelijk? Haal je nieuwe gasten binnen? Je komt erachter met deze marketing audit.
Neem contact met mij op:
06 – 4257 9396
monique@vangevelt.nl